SAĞLIK

“İYİ SU”

Yaşantımızda çok önemli bir yeri olan su, sağlıklı bir yaşamın vazgeçilmez unsurlarındandır. Doğal kaynak suları içerdikleri mineraller itibariyle insan vücudunun en temel gereksinimlerindendir. Sağlıklı ve güvenli suyunuz LİDO, Dünya Sağlık Standartlarına ve Sağlık Bakanlığımızın çalışmaları sonucunda hazırladığı Doğal kaynak suları ve ambalajlanmasıyla ilgili yönetmeliklere uygun olarak son teknolojiyle üretilmekte, kaynaktaki lezzetiyle, doğallığıyla ve hijyenik olan damacanasıyla tüketiciye sunmaktadır.

  • SU Gününüzün Bir Parçası Olsun

    SU Gününüzün Bir Parçası Olsun

    su_gun

    Her gün en az 8 ons(1 ons=32 gr 8 X 32=256 gr) su için. Kaybedilen sıvıların yerine konulması için günlük yoğunluğunuza göre su için.

    Su içmek için susamayı beklemeyin. Susadığınız an zaten birkaç bardak su kaybetmiş oluyorsunuz. Su kaybı vücudun dengesini bozar.

    Gün içinde aralıklarla su için. Kolaylık bir gerekliliktir, bu yüzden işe giderken plaja eğlenmeye giderken yanınızda su taşıyın. İş yerinizde masanızda bir bardak su bulundurun. Ve kahve molası yerine su molası verin.

    Yemeklerinizde ve ara öğünlerinizde suya önem verin.

    Yiyeceklerinizi su, süt veya meyve suyu ile tamamlayın.

    Susadığınız zaman su yerine alkol veya kafein içeren maddeler almayın. Bu maddeler fazladan su kaybetmenize neden olur ve vücudunuzun su dengesini bozar.

    Özellikle sıcak havalarda fiziksel aktivite öncesi, sırası ve sonrasında su için. Egzersiz esnasında her 15 dakikada bir 300 – 600 ml kadar su tüketin. Susamayı beklemeyin.

    Vücudunuzun terleme ile kaybettiği su oranını küçümsemeyin. Çalışma süresince kaybettiğiniz her pound(0.435gr) için 2 bardak su için. Güne su ile başlayın, su ile bitirin.

    Uyuduğunuz süre içersinde vücudunuz su kaybeder. Bu nedenle yatmadan önce su için ve güne su içerek başlayın.

    Soğuk algınlığı ve nezle su kaybı yüzünden olur.

    Yatağınızın başında bir sürahi su bulundurun ki gün içerisinde kalkmak zorunda kalmayın.

  • Yaşamın Sağlık Kaynağı SU

    Yaşamın Sağlık Kaynağı SU

    su_yasam

    Onun hakkında çok şey biliyor veya hiçbir şey bilmiyor olabilirsiniz, ama şunu asla unutmayın, su; yaşamın ta kendisidir.

    İnsan vücudunda ve yeryüzünde en fazla bulunan madde olan su, sağlıklı yaşamın ayrılmaz bir parçası. Solunum için oksijen ne kadar gerekliyse, yaşamak için de su o kadar gerekli. Ortalama olarak yetişkinlerin vücut ağırlığının % 55-75′i sudan oluşur. İnsan hiçbir şey yemeden haftalarca yaşayabilirken, su içmeden en fazla 1 hafta yaşayabilir.

    Genç bireyler, genellikle yaşlılara göre daha fazla suya sahiptirler. Her vücut hücresi, dokusu ve organının her türlü fonksiyon gören işlemlerinde su gereklidir. Tüm vücut dokuları su içerir. Örneğin; kanın yaklaşık % 83′ü sudur. Yağsız kas dokuları yaklaşık % 73, vücut yağı ise % 25 oranında su içerir. Kemikler çok sert görünse de ağırlığının % 22′si sudur. İnsan beyninin ise % 75′i sudan oluşur.

  • Suyun Vücudumuza Etkisi

    Suyun Vücudumuza Etkisi

    İnsan vücudunun her yerinde meydana gelen tüm fonksiyonlar sulu bir ortamda gerçekleşir. Su; vücut  sıcaklığını yaklaşık 36,5 C’ de tutarak düzenler. Özellikle fiziksel aktivite gibi birçok vücut fonksiyonunda ısı üretilir.

    Terleme yoluyla, deriden buharlaşan su ile vücuttan sıcaklık atılır. Vücut fonksiyonlarının düzenli olması ve dehidrasyondan (su kaybı) korunmak için vücudun sürekli bir su kaynağına ihtiyacı vardır. Dışarıda yapılan yoğun çalışmalarda, özellikle de sıcak ve nemli günlerde vücuttan su kaybedilir. Sadece 0.5 – 1 kilogramlık bir su kaybı, susama hissinin oluşmasına yeterlidir.

    Bu miktardan biraz daha fazla kayıp vücutta dayanıklılık ve güçte azalmalara neden olur. Orta düzeyde dehidrasyon fiziksel performansı bozar. Uzun süre yüksek sıcaklıkta sıvı kaybı yaşayan kişilerde sıcak çarpması veya sıcaklık şoku riski bulunur. Vücuttaki sıvı miktarının % 20 azalması ile de yaşamsal risk oluşur.

  • Günde Ne Kadar SU Tüketmeliyiz ?

    Günde Ne Kadar SU Tüketmeliyiz ?

    Yetişkinlerde günlük ortalama 2.5 litre (yaklaşık 10 bardak) su, terle, idrarla, dışkıyla ve solunumla kaybedilir.

    Dehidrasyondan korunmak ve vücudun normal çalışması için vücut fonksiyonları ile kaybettiğimiz sıvıları yerine koymalıyız. Su içmek için susamayı beklemeyin. Günlük su ihtiyacınızı karşılamak için mutlaka 8 bardak su için. Vücut ağırlığı da sıvı ihtiyacını etkileyen bir faktördür. İklim, fiziksel aktivite düzeyi ve diyet de sıvı ihtiyacını etkileyebilir. Yoğun fiziksel aktiviteler sonrasında vücudun her 0.5 kilo ağırlık kaybına karşılık 2 bardak sıvı almalısınız.Yeterli sıvı tüketip tüketmediğinizi anlamak için idrarınızı kontrol edebilirsiniz.

    Az miktarda ve koyu renk idrar, yeterli sıvı tüketmediğinizi gösterir. Yaklaşık olarak berrak bir idrarın anlamı, yeterli sıvı aldığınızın göstergesidir. Bunların dışında, her zaman susuzluk hissediyorsanız veya çok idrara çıkıyorsanız, bir uzmana başvurmanızda yarar var. Çünkü bu belirtiler diyabetin göstergeleri olabilir.

  • Hangi Durumda Vücudunuzun Sıvı İhtiyacı Değişir ?

    Hangi Durumda Vücudunuzun Sıvı İhtiyacı Değişir ?

    Uzun süreli havayolu seyahatlerinde veya sıcağa maruz kalındığında, su deriden buharlaşır. Örneğin uçak yolculukları sonucu dehidrasyon oluşabilir.

    Hamilelik ve emzirme döneminde kadınların vücutlarındaki sıvı ihtiyacı artar.

    Hastalık durumlarında da sıvı ihtiyacı değişir. Ateş, ishal ve kusma gibi rahatsızlıklarda su kaybı fazladır. Dehidrasyonu önlemek için bol su ve diğer sıvıları tüketmek gerekir.

    Yüksek posalı diyet yapıyorsanız, kabızlığı önlemek için vücudunuz fazladan suya ihtiyaç duyar.

  • Şişmanlığa Etkileri

    En Sağlıklı Seçim

    Birçok sayıda olan mevcut içecekler arasında en sağlıklı tercih olan su, her şeyden önce kalori de içermediği için en iyi seçimdir. Alkolsüz normal içecekler ve alkollü içecekler kalori içerirler. Ayrıca suda sodyum miktarı da azdır ve yağ, kolesterol içermez. Kafein alımına dikkat ediyorsanız, kahve, çay ve diğer bazı içeceklerin aksine, suyun kafein de içermediğini unutmayın. Meyve suyu veya süt de iyi içecek seçimlerindendir ve suyun yanı sıra bazı besin öğelerini de vücuda sağlarlar. Örneğin; meyve suları A ve C vitaminleri, süt de kalsiyum içerir.

    Şişmanlığa Karşı Etkili

    Vücudun su toplamaması için, bol miktarda su içmek şarttır. Su miktarında azalma oldukça, vücutta depolanan yağ miktarı da artmaya başlar. Nedenine gelince; böbrekler yeterli miktarda su almazlarsa, iyi çalışmazlar. Bu görev de karaciğerin olur. Karaciğer böbreklerin görevini üstlendiğinde ise, daha az yağı enerjiye dönüştürür. Bu da zayıflamayı olumsuz etkiler. Vücut özellikle geceleri su almadığı için, sabahları uyandığınızda hemen bir bardak su içmeyi ihmal etmemelisiniz. Öğlen ve akşam yemeklerinden önce içeceğiniz bir bardak su ise, iştahı bastırıp, mideyi doldurur ve sindirime iyi gelir.

  • Çocuklar İçin SU

    Çocuklar İçin SU

    Çocuğunuzun yazın ve diğer sıcak ilimlerde düzenli sıvı almasına dikkat edin. Su çocuk sağlığı için çok önemlidir.

    Yapılması Gerekenler

    Çocuğunuzun yeterince su içtiğine dikkat edin. Çocukların vücutlarındaki belli orantılarını korumak için suya ihtiyaçları vardır.

    Günde en az 8 bardak su için ve çocuğunuza su içmede örnek olun; çünkü çocuklar ebeveynlere oranla daha fazla su kaybederler. Aynı aktiviteyi yapan çocuk ebeveyne oranla yarım kat daha fazla su kaybeder.

    Çocuğunuz spor aktiviteleri yaparken veya dışarıda oyun oynarken her 15-20 dakikada bir su molası vermesine özen gösterin. Çocuğunuzun, bisiklet turlarına gittiği zaman yanına bir şişe su taşıma alışkanlığı edinmesine yardımcı olun.

    Gün içersinde çocuğunuz susamamış olsa bile su içmesini sağlayın. Susadığı an zaten fazlasıyla su kaybetmiş olur.

    Çocuğunuzun, su kaybını gazlı içeceklerle gidermesine izin vermeyin. Gazlı içeceklerde şeker vardır ve şeker su kaybına neden olan bir maddedir.

    Susadığı an içtiği gazlı içecekler anlık su kaybını engelleme hissi verir fakat tam aksine vücudun daha fazla su kaybına uğramasına neden olur.

    Temizliğinden emin olmadığınız çeşmelerden, gölden,nehirden veya içeriğinin ne olduğunu bilmediğiniz yerlerden su içmesine izin vermeyin. Çünkü zararlı bakteriler içerebilir ve vücuda zararlı olabilir.

    Çocuğunuz için gerekli miktarlı spor hocalarının veya başka büyüklerinin belirlemesine izin vermeyin. Bu konuda öncelikle siz, bilinçli ve etkin olun.